Sa-me's English Story

さめちゃんの可愛い英語のお話

There was a shark meat dish at the buffet./バイキングにサメの肉があることに気がついたさめちゃんのお話

ある日、さめちゃんは友達に誘われてバイキングレストランに行くことになりました。友達は新しい料理を試すのが好きで、その日のバイキングは多くの料理が用意されていました。

さめちゃんが食べ物を取りに行くと、突然サメの肉が並んでいるのに気づきました。さめちゃんはびっくりして友達に言いました。「あ、ちょっと待って!サメの肉があるよ!」友達は笑って、「さめちゃん、冗談でしょ?」と答えました。

しかし、さめちゃんはしっかりと確かめました。本当にサメの肉がバイキングの一部であることに気づいた瞬間、彼女は困惑しました。サメは彼女にとって特別な存在で、食べ物として提供されていることに納得できませんでした。友達はさめちゃんが驚いたことを理解し、一緒に別の料理を選びました。

さめちゃんはサメの肉を食べることはしませんでした。彼女は海洋生物に敬意を払い、その日の食事で別のおいしい料理を楽しむことにしました。

 

---------------------------------

 

There was a shark meat dish at the buffet.

 


One day, Same was invited by a friend to go to a buffet restaurant.

Her friend liked to try new dishes, and that day the buffet had many dishes available.

 


When Same-chan went to get some food, she noticed, unbelievably, a line of shark meat.

Same-chan was so surprised that she said to her friend, "Oh, wait a minute! There is shark meat! "

 


Her friend laughed and said, "Same-chan, are you kidding?" she replied.

 


But Same was firmly convinced.

The moment she realized that shark meat was indeed on the buffet, she was baffled.

Sharks were special to her and she was not convinced that they were being served as food.

 


Her friends understood that Same-chan was sad and together they chose another dish.

Same-chan did not eat shark meat.

She decided to respect the marine life and enjoy another delicious meal that day.